Klantenservice postNL

Stel je voor: je hebt een pakket besteld bij postNL. Je krijgt te horen dat het zo snel mogelijk bezorgd zal worden. Op de dag zelf ben je nerveus en opgewonden. Iedere paar minuten kijk je naar buiten of je de bezorger al ziet. De uren verstrijken en de avond valt. Uiteindelijk ga je teleurgesteld naar bed. Wanneer je ’s ochtends wakker wordt, wil je weten wat er mis is gegaan. Je wilt in contact komen met de klantenservice van postNL. In dit artikel lees je hoe je dat het beste kunt doen. Je doorloopt drie simpele stappen:

  • Bepaal de vorm van het contact
  • Kies de geschikte afdeling
  • Zoek de contactgegevens

Allereerst moet je natuurlijk eerst bepalen hoe je contact op wilt nemen met de klantenservice van postNL. Je hebt daar verschillende mogelijkheden voor, al naar gelang het probleem dat je hebt. In het geval van een gemist pakket heb je twee opties: je kunt een e-mail sturen, of je kunt de telefoon oppakken. Het is aan jou om te bepalen wat je prettiger vindt. Bij een ontbrekend pakket is de kans groot dat je bestelling de volgende dag alsnog wordt bezorgd. Daarom kun je het best nog even wachten met bellen. Een mailtje daarentegen kan geen kwaad. In de regel duurt het wat langer voor je daar een reactie op krijgt. Komt het pakket uiteindelijk echt niet binnen, dan heb je al een verzoek uitstaan. Krijg je het pakketje wel bezorgd, dan kun je eenvoudig een vervolgmailtje sturen naar de klantenservice van postNL en je verzoek intrekken. Bepaal dus het type contact dat gewenst is in jouw situatie. Laten we zeggen dat je al een aantal dagen wacht op je pakket. Je hebt geen zin meer om te wachten: het is tijd voor actie. Je pakt de telefoon en belt naar de klantenservice van postNL. Maar dan?

Klantenservice postNL: wie wil je spreken?

Voordat je lukraak in het rond gaat bellen, is het belangrijk om te bepalen wie je wilt spreken binnen de klantenservice van postNL. Dat kan je een hoop tijd besparen. De gemiddelde klantenservice werkt als volgt: diverse afdelingen werken samen om goede service te verlenen. Veel specialistische kennis is samengebracht, maar tussen de afdelingen zelf is weinig contact. Wanneer je opbelt met een vraag over een abonnement, kan iemand van de afdeling pakketbezorging je echt niet helpen. Dat is waarom je regelmatig wordt doorverbonden. De klantenservice van postNL is op eenzelfde manier gestructureerd. Wanneer je opbelt, moet je de juiste stappen zetten om de goede persoon aan de lijn  te krijgen. Maak je ergens een verkeerde keuze, dan is de kans groot dat je iemand aan de lijn krijgt die je niet kan helpen. De verbinding wordt verbroken, of je wordt doorverbonden en mag opnieuw je verhaal doen. Je zit daar allemaal niet op te wachten. Je wilt gewoon weten waar je pakketje is. Wanneer je hebt besloten welke afdeling je moet hebben, bel je op en doorloop je het keuzemenu. Heb je goed gekozen? Dan heb je binnen een paar minuten een antwoord op je vraag!

Antwoord op al je vragen

De klantenservice van postNL werkt met vakkundige medewerkers. Zij helpen je graag met het oplossen van je probleem. Ze kunnen je helaas niet helpen met het bereiken van de juiste persoon, of het doorlopen van het keuzemenu. Daarvoor moet je echt bij iemand anders zijn. Surf naar deklantenservice.nl en bel naar het opgegeven telefoonnummer. Je krijgt dan een ervaren medewerker te spreken, die je precies vertelt welke afdeling je moet hebben. Zo hoef je al het denkwerk niet zelf te doen!

Reageren is niet mogelijk